Spred budskabet og få flere kunder
Hvad er det første, du gør om morgenen?
Jeg gætter på, at du tjekker sociale medier. Du tjekker, når du står op, børster tænder, spiser din havregryn og henter Karl-Emil fra børnehaven.
Dine kunder gør det samme. Og derfor er det smart, at du er på sociale medier med din virksomhed. Du har mulighed for at gøre en væsentlig forskel via relevant og stærkt indhold.
Hvordan bruger du sociale medier bedst?
Godt indhold spredes. Og det gør det, fordi dine følgere liker, deler og kommenterer dine indlæg. Men hvad får dem til at engagere sig i dit indhold?
Brug billeder
Facebook-indlæg med billeder får 2-3 gange mere engagement end dem uden billeder. Brug gode billeder, der skaber nysgerrighed og får følelser frem.
Lav Call-To-Actions
En anden måde at skabe engagement på er at inkludere Call-To-Actions. Hvornår har du sidst stillet dine følgere et spørgsmål? Eller bedt dem dele dit opslag? Du vil blive overrasket over, hvor lidt der skal til, før dine følgere engagerer sig.
Del gode tips
Det er netop et socialt medie, og det er derfor oplagt at tilbyde indsigt og råd. Det er med til at bygge en relation til målgruppen og etablere dig som ekspert. Har du givet tips til dine følgere for nyligt?
Lad mig hjælpe dig
Har du brug for hjælp til at stå stærkere på sociale medier? Som professionel blogger har jeg over 115.000 organiske følgere tilsammen på Facebook, Instagram, Twitter og Pinterest. Derudover har jeg flere års erfaring med strategisk markedsføring på sociale medier, og jeg ved, hvad der virker. Jeg kan også hjælpe din virksomhed med Facebook og Instagram annoncering.